Poskytovanie obchodných darov je veľmi vážna vec, ktorú nemôžete považovať iba za samozrejmosť. Ako integrálny aspekt vašej marketingovej kampane to pomáha zlepšovať a upevňovať kľúčové vzťahy a je to aj nákladovo efektívny spôsob uznania aktivít prospešných pre vaše podnikanie. Existuje niekoľko vecí, ktoré potrebujete vedieť o obchodných daroch a darovaní ako celku.
Obsah:
Čo sú to obchodné darčeky?
Väčšina foriem obchodných darov sa distribuuje hlavným klientom. Zamestnanci prichádzajú za nimi a potom potenciálny klienti.
Existuje niekoľko dôvodov, aby sme dali dary, počnúc uznávanými zamestnancami mesiaca až po prejav vďačnosti dlhoročným zákazníkom. Hlavným dôvodom však zostáva to isté, a to je presadzovanie vzťahov a zlepšenie osobného spojenia medzi príjemcom a darcom.
Dary sa líšia od stimulov v tom zmysle, že sa ponúkajú bez presných predpokladov na výkon. Odlišujú sa aj od reklamných špecialít, pretože neobsahujú očividnú reklamu alebo odtlačky. Dary sa tiež líšia od uznávania, pretože nie sú zahrnuté v predpísaných programoch.
Neznamená to však, že na konci nebudete mať prospech z distribúcie obchodných darčekov. Pre niekoľko spoločností je to nevyhnutný aspekt ich celkovej marketingovej stratégie. Takmer všetci sa určite dohodnú, že keď sa daruje správnym spôsobom, darovanie je dostupným spôsobom, ako nadviazať zmysel pre partnerstvo so všetkými váženými spolupracovníkmi.
Etika daruvania
Predtým, ako dáte obchodné dary alebo akýkoľvek darček, musíte vedieť, či prijímajúca alebo darujúca spoločnosť má zásady darovania. Existujú spoločnosti, najmä tie v oblasti maloobchodu, zdravotníctva, financií a poisťovníctva, ktoré nedovoľujú všetky druhy darčekov. Najbežnejšie z nich sú obmedzenia týkajúce sa hodnoty daru alebo situácie, v ktorej je možné dary distribuovať. Ako potenciálni príjemcovia, skontrolujte si,či ich spoločnosť uverejnila etickú príručku alebo implementuje zásady prijímania darov. Ak áno, uistite sa, že ich všetky dodržiavate. Nezabudnite na ďalšie dôležité tipy:
- Je veľmi nevkusne, ak dávate dary, keď prebieha proces predkladania ponúk, aj keď padá počas sviatkou.
- Rozmarné dary, ako sú luxusné dovolenky a autá, sa musia používať iba po náležitom zvážení.
- Aj keď nie sú stanovené žiadne obmedzenia, musíte byť opatrní, aby ste zaistili, že váš darček nebude pôsobiť zle. Čokoľvek, čo môže príjemcovi spôsobiť rozpaky alebo spôsobiť pokarhanie, môže skončiť sabotáciou cenného vzťahu.
Etiketa darcovstva
Aj keď sa nedopúšťate závažných chýb, ktoré by vás mohli prepustiť, ubezpečte sa, že stále používate jemnosť, ak chcete svoj darčekový program využiť vo svoj prospech.
Efektívne poskytovanie obchodných darčekov je umenie, preto musíte pred nákupom darčekov zvážiť nižšie uvedené hlavné problémy:
Osobnosť
Je vždy skvelé, ak váš darček nesie osobnosť, ale skutočným záujmom je, či tento dar odráža aj záujmy a osobnosť príjemcu.Miluje prijímač surfovanie? Aké farby milujú? Sú šialený na parfumy? Keď sa snažíte zistiť tieto podrobnosti od momentu, keď budete činní, buďte diskrétni, bude to znamenať, že osoba bude cítiť, že sa o ne skutočne zaujímate, pretože ste si našli čas na pochopenie ich vkusu a štýlu.
Vhodnosť
Musíte tiež dbať na to, aby váš zvolený darček vyhovoval obchodnému vzťahu. Nemá to veľa spoločného s peňažnou hodnotou obchodnej transakcie alebo s časom, s ktorým ste s nimi obchodovali. Namiesto toho ide skôr o blízkosť tohto vzťahu.
Ak sa vam zdá, že klient je príliš obchodný alebo rezervovaný, nikdy sa ich nesnažte uvoľniť pomocou ozdoby, pretože by sa to mohlo zle odraziť. Ak máte ešte stále nový vzťah, nikdy sa nestarajte o svoje dary príliš osobne alebo príliš štedro. Vo všeobecnosti sa frekvencia podávania musí obmedziť na zvláštne príležitosti a hlavné sviatky. Opäť sa uistite, že nevyvolávate dojem, že príjemcovi dávate úplatok.
Správne načasovanie
Sviatky sú samozrejme najbežnejšou a najobľúbenejšou dobou na distribúciu obchodných darčekov. Skutočnými zástancami darovania obchodných darov sú však tí, ktorí poznajú iné obdobia roka, ktoré by mohli mať na vzťah výraznejší vplyv.Napríklad darčeky k narodeninám sú pôsobivé, pretože ukazujú, že ste sa snažili naučiť pár vecí o príjemcovi. Ďalšie dôležité dátumy, napríklad deň začatia obchodného vzťahu alebo výročie nového zamestnania, môžu byť tiež skvelými príležitosťami na distribúciu darčekov.
Môžete tiež označiť ďalšie udalosti, ako je narodenie dieťaťa, propagácia alebo dokončenie dôležitých projektov. Nezáleží na tom, či sa len budete držať neosobných príležitostí a zavedených sviatkov, alebo idete osobnejšie s osobným životom príjemcu v závislosti od charakteru vzťahu. Môže sa to zdať trochu domýšľavé alebo rušivé, ak si vyberiete nesprávnu udalosť pre darček.
Prezentácia
Perfektné obchodné dary, ako bundy, reklamné tričká, sú originálne a presne to ukazujú. Pri príprave darčeka musíte byť zvlášť opatrný. Použite pekný baliaci papier a príďte s rukou napísanou osobnou kartou. Môže to byť rovnako dôležité ako samotný obchodný dar, pretože správa, ktorú máte pre príjemcu, sprostredkuje vašu úprimnosť a úmysly.Je tu tiež problém, či ho dáte osobne alebo ho pošlete poštou. Mailing by mohol znížiť pocity povinnosti zo strany príjemcu, čo môže tiež spôsobiť neočakávané potešenie v bežnom pracovnom dni. Ak to vzťah vyžaduje, zaslanie daru domovovi príjemcu by mohlo dodať osobnejšiu nádej, najmä ak dar pripomína osobné príležitosti, ako sú narodeniny.
Ak viete viac o obchodných daroch a o tom, ako by ste ich mali distribuovať, bude pre vás jednoduchšie ich využiť na prospech pre vaše podnikanie ako celok. Venujte daru čas a pozornosť, aby ste predišli chybám.